Swedavia fortsätter att gå i bräschen för flygets klimatomställning som flygplatshållare. Swedavias flygplatser Stockholm Arlanda Airport och Ronneby Airport har nått den högsta internationella certifieringen, ACA 5, inom ramverket för flygplatsers klimatomställningsarbete, Airport Carbon Accreditation (ACA). Därmed är nu fyra av tio Swedavia-flygplatser certifierade på den högsta nivån efter att Göteborg Landvetter Airport och Malmö Airport certifierades på ACA 5 i december 2023. Resterande sex Swedavia-flygplatser ska nå den högsta certifieringen senast under 2026.
Swedavia fortsätter att gå i bräschen för flygets klimatomställning som flygplatshållare. Swedavias flygplatser Stockholm Arlanda Airport och Ronneby Airport har nått den högsta internationella certifieringen, ACA 5, inom ramverket för flygplatsers klimatomställningsarbete, Airport Carbon Accreditation (ACA). Därmed är nu fyra av tio Swedavia-flygplatser certifierade på den högsta nivån efter att Göteborg Landvetter Airport och Malmö Airport certifierades på ACA 5 i december 2023. Resterande sex Swedavia-flygplatser ska nå den högsta certifieringen senast under 2026.
Swedavia fortsätter att gå i bräschen för flygets klimatomställning som flygplatshållare. Swedavias flygplatser Stockholm Arlanda Airport och Ronneby Airport har nått den högsta internationella certifieringen, ACA 5, inom ramverket för flygplatsers klimatomställningsarbete, Airport Carbon Accreditation (ACA). Därmed är nu fyra av tio Swedavia-flygplatser certifierade på den högsta nivån efter att Göteborg Landvetter Airport och Malmö Airport certifierades på ACA 5 i december 2023. Resterande sex Swedavia-flygplatser ska nå den högsta certifieringen senast under 2026.